Diëtistenpraktijk Pauline Maas-Bulk 
Tel: 06-27888497        

Eindelijk, het is zover! Je welverdiende vakantie staat voor de deur. Heerlijk genieten van de Spaanse zon, de Italiaanse kust of het ruige gebied in Scandinavië. Maar hoe moet dat nu tijdens het PowerSlimmen? Geen nood, wat je vakantiebestemming ook is, met de volgende tips kom jij zeker je  vakantie goed door zodat jij maar aan één ding hoeft te denken en dat is GENIETEN!

 

Voor het laatste nieuws uit voedingsland kunt u terecht op onze Facebookpagina!

 

 

 

 Einde project "fit aan tafel".

 

Jammer maar helaas aan al het goede komt een eind. Niet helemaal want het project fit aan tafel wordt op de maandagmiddag vanaf begin april voortgezet op een andere locatie. Met dank aan alle deelnemers voor de gezellige en fitte weken

Richtlijnen Goede voeding 2015.

Eindelijk weer een up-date van de "richtlijnen goede voeding"! Hieronder kunt u het advies van de gezondheidsraad in het kort lezen. Voor het volledige rapport klikt u hier. Let wel, deze adviezen zijn bedoeld voor preventie van chronische ziekten in de algemene bevolking. Voor een persoonlijk en advies op maat staat de diëtist voor u klaar.

• Eet volgens een meer plantaardig en minder dierlijk voedingspatroon conform de onderstaande richtlijnen
• Eet dagelijks ten minste 200 gram groente en ten minste 200 gram fruit
• Eet dagelijks ten minste 90 gram bruin brood, volkorenbrood of andere volkorenproducten
• Eet wekelijks peulvruchten
• Eet ten minste 15 gram ongezouten noten per dag
• Neem enkele porties zuivel per dag, waaronder melk of yoghurt
• Eet een keer per week vis, bij voorkeur vette vis
• Drink dagelijks drie koppen thee
• Vervang geraffineerde graanproducten door volkorenproducten
• Vervang boter, harde margarine en bak- en braadvetten door zachte margarine, vloeibaar bak- en braadvet en plantaardige oliën
• Vervang ongefilterde door gefilterde koffie
• Beperk de consumptie van rood vlees en met name bewerkt vlees
• Drink zo min mogelijk suikerhoudende dranken
• Drink geen alcohol of in ieder geval niet meer dan één glas per dag
• Beperk de inname van keukenzout tot maximaal 6 gram per dag
• Het gebruik van voedingsstofsupplementen is niet nodig, behalve voor mensen die tot een specifieke groep behoren waarvoor een suppletieadvies geldt

Bron: Gezondheidsraad. Richtlijnen goede voeding 2015. Den Haag: Gezondheidsraad,
2015; publicatienr. 2015/24.